Initiatief wil jongeren verleiden met agf
Geplaatst op 09 juli 2021
Waarom? Nederlandse jongeren eten te weinig groente en fruit. Vooral in de leeftijd van 12-20 jaar kan dit stukken beter. Dat willen we op een slimme manier veranderen: met henzelf! Samen met hogescholen, (v)mbo's, universiteiten en partners uit het bedrijfsleven dagen we jongeren uit om zelf met ideeën te komen om gezonder eten aantrekkelijker te maken.
Puck van Holsteijn (Directeur HortiHeroes): "Het is uniek dat we met de Food Boost Challenge de verbinding zoeken met twee écht andere ecosystemen. Door de Food & Flower industrie samen te brengen met de voedselverwerkende industrie en gezondheid & beweging, zorgen we voor een enorm netwerk waarmee we echt impact kunnen maken."
In vier fases - van onderzoek tot ideevorming en van conceptontwikkeling tot implementatie - geven zij een boost aan een gezonder eetpatroon van hun eigen en volgende generaties.
"In deze challenge werken we direct samen met de doelgroep: we doen onderzoek (in fase 1) onder de jongeren om wie het draait. En maken direct de verbinding met het bedrijfsleven: door hen te betrekken bij de onderzoeksopzet en het uitwerken van de resultaten en innovatie kansen daarna. En, niet onbelangrijk, de challenge leidt tot concrete concepten die we samen met studenten, ondernemers en bedrijven echt gaan realiseren."
Wil jij ook bijdragen aan deze gezonde ambitie en het eten van meer groente en fruit door jongeren makkelijker en leuker maken? Wil je innovaties op dit gebied versnellen, inzichten verkrijgen in deze doelgroep en direct in contact komen met toekomstmakers in Food? Ga naar https://foodboostchallenge.nl en meld je aan als partner van de Food Boost Challenge!
Bron: Goedemorgen
Meer nieuws