'Smaakpaprika's voorzien in consumentenbehoefte'

'Smaakpaprika's voorzien in consumentenbehoefte'

Smaakconcepten zijn uitgegroeid tot een belangrijke pijler onder het paprika-assortiment van Rijk Zwaan. De concepten Sweet Palermo en Tatayoyo - die zich beiden kenmerken door paprika’s met een zoete, sappige smaak - wonnen de afgelopen jaren flink aan terrein. En nog steeds: smaakvolle paprika’s voorzien duidelijk in een consumentenbehoefte en helpen de paprikaconsumptie op te krikken. Rijk Zwaan zet daarom vol in op de doorontwikkeling van deze concepten én op de veredeling van nieuwe smaakpaprika’s.

Smaakpaprika’s zijn niet nieuw binnen het paprika-rassenpalet van Rijk Zwaan. Ruim tien jaar geleden introduceerde de veredelaar namelijk al het smaakconcept ‘Sweet Palermo’. “Je ziet al jarenlang een trend richting diversificatie in het groente- en fruitschap; consumenten willen steeds meer te kiezen hebben”, zegt Emiel Bronswijk, Crop Specialist Paprika bij Rijk Zwaan in KAS Magazine. “We zijn daarom gaan kijken naar de mogelijkheden om meer variatie te brengen in ons paprika-assortiment, op basis van de eigenschappen die genetisch besloten liggen in dit gewas. Dat leidde uiteindelijk onder meer tot het Sweet Palermo-concept. Het paprikaras Palermo RZ werd al jarenlang geteeld en aangeboden als groene paprika. Deze paprika’s langer laten rijpen, totdat ze rood zijn, bleek te resulteren in een geweldig smaakvolle paprika. Daarmee legden we de basis voor het Sweet Palermo-concept.”

Lees het volledige artikel

Bron: KAS Magazine

Deel artikel