Brightlands NovaBite opent deuren vanaf april
Geplaatst op 23 februari 2024
Bij smaakonderzoek, in de vorm van smaaktesten, worden producten zorgvuldig geproefd en beoordeeld op diverse aspecten, waaronder uiterlijk, geur, mondgevoel/textuur, smaak en aantrekkelijkheid. In het geval van productonderzoek, dat plaatsvindt in focusgroepen, wordt een nieuw idee of concept voorgelegd en worden vragen gesteld om te bepalen of het idee aanspreekt en waar eventuele verbeteringen mogelijk zijn.
"Onze in-company (expert) paneltrainingen worden op maat gemaakt voor bedrijven die een intern panel willen vormen voor het beoordelen van hun eigen producten op smaakintensiteit, aroma’s en andere relevante attributen. Hierdoor kunnen er o.a. smaakprofielen worden gecreëerd van eigen producten. Tot slot bieden we expertise op het gebied van Europese en Nederlandse wet- en regelgeving. Door een grondige analyse van verschillende aspecten (o.a. wetgeving, richtlijnen, marktrapportages en wetenschappelijke studies) kunnen we een gedegen adviesrapport opstellen over de kaders waarbinnen een producent mag opereren. Al onze diensten worden afgestemd op de individuele behoeften van de klant."